Připoj se ke mně na Facebooku!

Like!

čtvrtek 4. února 2016

Gigolo - Prolog

Unknown

„Chloe, to si děláš srandu, ne?" zuří do telefonu Hellen a volnou rukou kontroluje suchost špaget. Zrovna zkouší nový recept na italské těstoviny a po třech marných pokusech vkládá všechnu svoji víru v tento recept.

Před chvílí ji zavolala Chloe, její šéfredaktorka. Autogramiáda k její nové knize bude za pár dní, kuchařka jde na dračku, nakladatelství je nadšené a chce prodloužit smlouvu, ale... A právě to ALE vyvolalo v Hellen mrazení.
„Jak si jako představujete kuchařku pro muže? Co to je za blbost?" nebere si servítky Hellen.
„Hell, no ták, nedělej z toho drama. Prostě připravíš novou kuchařku pro muže. Dneska je jiná doba, vaří i muži! Šéf vycítil díru na trhu, tak ji chce zaplnit!" přemlouvá ji Chloe.
„Ani náhodou, ani omylem. Zaměřuji se na ženy! Ne na kreatury s třetí zakrnělou nohou!" zuří a přitom nevědomky mačká své špagety.
„Ty jsi snad lesba nebo co?"
„Nejsem, ale prostě kuchařku pro chlapy dělat nebudu!" Hellen div nevykřikne zlostí, když vidí, že zničila polovinu svých těstovin. Zuřivě si utírá ruce a mumlá si cosi o hrozném dni.
„Hele, nabízím ti k tomu celkem slušné procento, tak se tak nezdráhej. Jo a mimochodem, šéf už má taky představu o realizaci. Bude to kuchařka se spoustou fotek, tudíž ti bude přidělen speciální fotograf, který tě různě bude fotit...," přemlouvá Chloe, ale Hell je neúprosná.
„Máš to marné, chlapy ne," stojí si tvrdohlavě a přehazuje si telefon na druhé ucho.
„Hell, nevím, jak jinak ti to říct, ale když ti řeknu: 15%, velikost A4 a k tomu vše placené od nás, bude ti to stačit?" Chloe již neví, jak na ni.
Hellen mlčí a dlouze přemýšlí. Přestává i uklízet zničené těstoviny. 15% je královsky moc, až nereálně moc, velikost A4 je něco jako sen a to, že je vše placené... Bude o tom muset popřemýšlet.
„Popřemýšlím o tom," odvětí tiše Hell a otevírá ledničku, ze které vytahuje dvě manga.
„Sláva! Konečně jsi dostala rozum! Jinak šéf říkal, že máme zaangažovat i tvého přítele..."
Hellen vyprskne smíchy: „Jakého přítele, prosím tě? Já chlapa k životu nepotřebuji!"
„Kuš, ty feministko, každá potřebuje chlapa, s umělákem to není ono," směje se na druhé straně Chloe.
„Já si s tím umělákem klidně vystačím, nepotřebuji se ještě nervovat s chlapem – stačí, že mám nemocného tátu, státnice na krku a teď ještě tu kuchařku pro chlapy... A já budu ještě shánět chlapa!" dělá si legraci, ale nakonec se v jejím hlase objevuje hořkost.
„Chlapi... Tolik jsem se s nimi již natrápila," probíhá ji hlavou, ale rychle tyto myšlenky vyhání z hlavy.
„Víš co? Nemáš alespoň nějakého hezkého kamaráda, co by s tebou zapózoval?"
„Nemám," odvětí ostře.
„Ty mi to neulehčíš, co? Máme ti někoho najít nebo si někoho najdeš?"
„Fajn, já se po někom porozhlédnu, ale teď už musím jít, musím přeci vymyslet ty recepty pro chlapy!"
„Nezlob se, zlato," pokouší se ji ukonějšit Chloe, ale Hell není v dobrém rozmaru. Pouze zahučí rozloučení a zuřivě odhazuje mobil. Bere nůž a rozřezává mango.
„Kde já tak seženu chlapa?!" promlouvá k sobě samé a připravuje si sójové mléko.
„K čemu potřebuješ chlapa?" ozývá se za ní a do jejich studentsky malé kuchyně vstupuje její nejlepší kamarádka, Betty.
„Betty!" zdraví ji Hellen a pokračuje: „Ani mi nemluv... Volali mi z nakladatelství..."
„Co se stalo?! Něco s kuchařkou?" skáče jí do řeči a ve chvíli Helleniny nepozornosti ji krade kousek manga.
„Ne! To je v úplné pohodě," otáčí se zpátky k mangu.
„Tak co se stalo, že vypadáš jako na pohřbu?" Betty vyskakuje na linku a pozoruje ji v akci. Začne si pomalu hrát se schnoucími těstovinami a pozoruje svoji kamarádku. Mohla by ji závidět, jak umí vařit, ona je absolutní antitalent na vaření, pečení a všechny ty blbosti, co se dělají v kuchyni, na to má ale Hellen.
„Mám připravit kuchařku pro muže," vyhrkává překotně a vrhá na ni pohled ala „Jsem v prdeli, zachraň mě!". Betty se zakuckává mangem a na chvíli to vypadá, že tam zůstane ležet nohama nahoře. Hell se o ni nebojí, stojí tam, s nožem v ruce a pozoruje, jak střídavě kucká a směje se.
Když smích ustává, Hell se na ni zle dívá: „Už jsi skončila?"
„No ták, drahoušku, nebuď tak pichlavá. Vím, že cítíš antipatie k mužům, ale tohle nějak vymyslíme, neboj."
Hell se nakonec na ni usmívá. Znají se s Betty už tolik let, jsou trochu jako den a noc, ale to jim vůbec nevadí, skvěle se doplňují. Jsou oporou jedna druhé.
„Nabídli mi doslova královská procenta, velikost A4 a všechny výdaje s tím spojené jdou na jejich účet!" svěřuje se a Betty nadšeně tleská a gratuluje ji.
„Já ti to vždycky říkala, že budeš slavná! Tolik ti to přeju, zlatíčko!" seskakuje nadšeně z linky a jde ji obejmout.
Chvíli se objímají a nakonec se odtahují.
„Neraduj se předem, musím sehnat nějakého chlapa," stěžuje si Hell a připravuje mixér na přípravu sorbetu.
„Neboj, chlapa seženem! Mám konekce, existují seznamky... Něco vymyslíme." Bettina slova ji zvedají náladu. Úsměv se ji rozlévá po tváři a hned má z toho všeho daleko lepší pocit.

Unknown / Author & Psycholog

Žena, pocházející z Prahy, nyní žijící někde mezi Novým Zélandem a Japonskem, která miluje cestování, svoji práci a psaní. / A woman, originally from Prague, the Czech republic, currently living somewhere between New Zealand and Japan, who loves travelling, her job and writing.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji vám za vyjádření názoru! Je pro mě velmi cenný, Viktoria

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Ivy | Supported By Gooyaabi Templates